Blogger Layouts

THANKS FOR COMING HERE

Friday, March 29, 2013

21 JANUARY 2013 DALAM KENANGAN..

21 Januari 2013 merupakan tarikh yang tidak akan aku lupakan. Pada hari  ini (ahad) lepas zohor, lbh kurang jam 2 lbh ibu mertuaku telah meninggalkan aku buat selama-lamanya.. Walaupun berat hati ini utk melepaskan tetapi aku redha dengan ketentuan Ilahi ini.Arwah banyak mengajar aku menjadi seorang yang penyabar.Arwah seorang yang sangat baik.Sepanjang aku menjadi menantunya, arwah tak pernah meninggikan suara padaku malahan arwah tak pernah menganggap aku ni menantu tetapi seperti anak sendiri dan melayanku sama seperti anak2nya yang lain.
Ibu mertuaku ini sangat pemurah orangnya..Setiap kali nak raya, pasti dia akan menghulurkan wang kepadaku utk membeli barang keperluan bagi cucu2nya malahan keperluan persekolahan cucu2nya pun dia bagi.Ibu mertuaku merupakan Idolaku..Mak( panggilan ibu mertuaku) sangat baik dan bukan seorang yang pendendam.
Setiap kali aku duduk kat rumah bak( panggilan bapa mertuku) pasti aku teringatkan arwah mak..Aku rindukan arwah.Kulihat bak semakin kurus mungkin dia juga teringatkan arwah mak..Rumah itu seolah2 sudah hilang keceriaannya.

Al-fatihah buat ibu mertuaku, Yatimah Ahmad. semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh ..Aminn..

No comments: