Blogger Layouts

THANKS FOR COMING HERE

Monday, March 14, 2011

Mesyuarat PIBG SKSG

12 Mac 2011 merupakan mesyuarat agung PIBG kat sekolahku.Hari ini dalam sejarah Mesyuarat agung tu dijalankan pada sebelah malam.Aku telah ditugaskan sebagai AJK penyediaan hadiah,cenderahati untuk perasmi dan duit galakan kepada student UPSR 2010.Malam tu dapat la aku betemu dengan bekas pelajar aku tahun 2010.Dah besar dah mereka.

Kali ini hadiah cabutan bertuah best2 gak.banyak gak hamper yang disediakan.hadiah lain pun ada gak.Nak dijadikan cerita kat sini, aku adalah salah seorang penerima hadiah cabutan bertuah.Syukur alhamdulalah dapat gak aku hadiah cabutan bertuah,kira tak sia2 la pengorbanan aku datang malam2 ke sekolah bersama anak2 dan suami.Masa tu anak2 dah tetido dalam kete.Kesian tgk mereka.(rezeki anak2)

Sepanjang mesyuarat dijalankan aku ada terdengar suara2 sumbang yang asyik mengata danm mencari kesalahan guru. Kenapa ek?Agaknya mereka ni mmg lebih bagus dari guru kot..Kalau rasa lebih bagus dari guru sksg buat apa hantar anak mereka ke sekolah ini.Sedih rasanya segala pengorbanan aku dan rakan2 tidak dihargai.Mereka tak fikir ke yang kamni di sksg banyak berkorban utk kebaikan anak2 mereka semua.kalau aku nak ungkitkan kat sini mahu tak muat lak.Dari aku nak ikhlas mengajar jadi tak ikhlas lak.
Wahai parents yang membaca blog aku ni pk2kanla pengorbanan cikgu2 ni.Mereka juga harus sedar yang mereka itu berjaya datangnya dari mana?Aku sendiri pun berjaya kerana hasil usaha guru2ku..

1 comment:

Anonymous said...

terima kasih cikgu